Corporative portal
Prevádzkovateľ by bol rád, keby sa naozaj ním stal; len čas ukáže, či sa naozaj ním stal. Závisí to aj od schopnosti (odvahy?!) jednotlivých recruiterov a headhunterov sa prezentovať a nielen sa “skrývať” za personálne agentúry.Úvaha vytvoriť túto web stránku vznikla z poznania situácie, že neexistuje stránka, kde by si mohli recruiteri a headhunteri vymieňať informácie a klienti-zamestnávatelia mali prehľad qui est qui v tomto odbore služieb.
Situácia sa za dvadsať rokov menila a mení v spôsobe obsadzovania pracovných pozícii. Kto z Vás si pamätá, že na začiatku deväťdesiatych rokov minulého storočia si uchádzači o zamestnanie kupovali najmä sobotňajšie vydanie denníka Práca, aby mohli listovať v inzerátoch spoločností, ktoré ponúkajú prácu?
Posledná veľká zmena sa udiala po terajšej hospodárskej kríze, u nás sa začala prejavovať v auguste – septembri 2008, keď sa začali objavovať prvé správy o dôsledkoch realitnej a bankovej krízy v USA. Dovtedy u nás pôsobilo veľmi veľa personálnych agentúr, i jednočlenných.
Situácia je teraz asi taká, že cena služieb personálneho vyhľadávania zamestnancov klesla.
Dokonca niektoré personálne agentúry idú len na jedno násobok mesačnej mzdy za vyhľadanie a headhunteri v niektorých prípadoch už nepožadujú 30-35% z ročného platu budúceho zamestnanca.
Táto téma je zložitá a komplikovanejšia, než sa na prvý pohľad zdá. Predovšetkým nemožno porovnávať nerovnaké služby.
V podstate by som ich rozdelil nasledujúco:
Asi najpodstatnejší rozdiel medzi recruiterom a headhunterom je, že kým recruiter hľadá v radoch nezamestnaných alebo tých, ktorí sú nespokojní s doterajším zamestnaním, tak headhunter v drvivej väčšine prípadov oslovuje ľudí, ktorí by nezmenili zamestnanie, ak by neboli priamo oslovení headhunterom.
Tieto stránky sú určené predovšetkým trom skupinám ľudí.
- Podstatne väčšou kategóriou adresátov týchto stránok sú zadávatelia či objednávatelia personálnych služieb.
- Druhou skupinou sú samotní recruiteri a headhunteri.
- Poslednou záujmovou skupinou sú kandidáti na získanie vhodnejšieho zamestnania v rámci svojho profesionálneho postupu, ktorí sa chcú prezentovať konkrétnemu recruiterovi alebo headhunterovi z rôznych dôvodov, napríklad, že už ich niekedy obsadil do pracovnej pozície, alebo počuli o ňom, že obsadzuje dosť pracovných pozícií, ktoré sú identické s jeho odbornou dráhou.