Načítavam...
Postavy 2Postavy

RECRUITERI.sk
Portál slovenských recruiterov

Nájdite si svojho headhuntera alebo recruitera

Pridať záznam

Vlož recruitera

Dátum

Dnes je Utorok, 12.11.2019

Inzercia

Tirn Technology s.r.o.


Evolve


Jobkontakt


Práca bazár


3apartmany: GOLEM v Tatranskej Štrbe a PIKK v historickej časti kúpeľov Trenčianske Teplice vedľa hotela Panorama a hotela Kristoff Plaza


Jobble


Ing. Jozef Majera, headhunter


Tri veže




Facebook

recruiteri.sk

Jozef Majera: Tajomstvá headhunterov

Sú trochu považovaní za tajných agentov v recruitingu

Ako hľadajú ideálneho kandidáta?

Ak sa zamestnávatelia obrátia na headhuntera, nebýva to nevyhnutne kvôli tomu, že by potrebovali riaditeľa spoločnosti. Najčastejšie to býva, že hľadajú špecifický profil kandidáta s osobitnými profesionálnymi vlastnosťami.


A nemusia to byť vôbec riadiaci pracovníci.

Headhunter začne svoje vyhľadávanie mravenčou prácou, pri ktorej  musí mať dostatok trpezlivosti, musí nájsť podniky alebo štruktúry, v ktorých sa môžu schovávať talenty, ktoré sú vhodné na pretiahnutie k novému zamestnávateľovi.

Ako sa to headhunterovi podarí, záleží predovšetkým na jeho pracovných skúsenostiach v danom odbore vyhľadávania a jeho kontaktoch na toto pracovné prostredie.

Ale predovšetkým samozrejme záleží na dlhoročnej prípravnej práci: neustále zbieranie kamienkov do mozaiky, ktorá po rokoch, ak ju nedopĺňate, sa stáva nestála ako mandala.

Ak hľadáte vedúceho pracovníka, tak kontakty na neho si môžete napríklad i vygugliť.

Ale čo ak Váš „poklad“ pracuje  v technickom laboratóriu?

Všetky prostriedky sú dobré na to, aby ste získali jeho meno.

A to je tá chvíľa, kedy prichádza do činnosti „tajný agent“. Musí si vypracovať postup, ako sa dostane veľmi diskrétne do kontaktu so zamestnancami, ktorí by boli vhodní na oslovenie.

Získať meno, zaradenie, telefón,... a byť úspešný znamená pre headhuntera urobiť čokoľvek.

Žiaden headhunter vám neprezradí svoje metódy, je to jeho osobné know-how.

Ale je to „poľovačka“ ako v iných oblastiach.

Kedysi sa kupovali ročenky žiakov, teraz sa strávi veľa času na internete…: sociálne siete, blogy, web stránky podnikov, zoznamy účastníkov konferencií,... všetko je dobré, aby sa získala nejaká informácia.

Ale to je len jedna časť zdrojov. Headhunter musí byť predovšetkým kreatívny, aby zapriahol všetky vyhľadávacie páky.

Keď sa dostane ku hľadaniu kontaktu, jedna minúta musí stačiť, aby ho presvedčil, že prečo tento telefonický hovor.

Samozrejme, riaditelia ľudských zdrojov nemajú radi nás headhunterov, hovoria nám, že ľudí nezamestnávame, ale ich odzamestnávame. Ale našim povolaním je, aby sme dali do súladu kompetencie kandidáta s jeho pracovným zaradením. A drvivá väčšina kandidátov to vie.


Vstúpiť do diskusie


Hlavná stránka | Späť na Správy
3 apartmanyFrancuzstina.comHeadhunteri.sk